Τοποθέτηση του «Αλλά-ζουμε ΤΩΡΑ» για την μετεγκατάσταση φυλακών στον Ασπρόπυργο


Τοποθέτηση Του «Αλλά-Ζουμε ΤΩΡΑ»
Για Την Μετεγκατάσταση Φυλακών Κορυδαλλού Στον Ασπρόπυργο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΣΤΟΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟ.


Το πρόβλημα που μας απασχολεί δεν είναι η μεταφορά των φυλακών Κορυδαλλού, γεγονός για το οποίο συμφωνούμε, αλλά αν η περιοχή της βάσης του ΝΑΤΟ είναι η κατάλληλη περιοχή ή αν υπάρχουν άλλες καταλληλότερες.

Μετά την επίσκεψη που έκανα στην εν λόγω περιοχή , γνωστοποιώ στους συνδημότες μας τα παρακάτω:
  1. Τα υπάρχοντα κτήρια είναι κατασκευασμένα τη δεκαετία του ’50-’60 και θα αξιοποιηθούν λίγο έως καθόλου.
  2. Τα περισσότερα από αυτά είναι ερειπωμένα.
  3. Ό,τι υπάρχει είναι κατασκευασμένο πάνω στη λογική εξυπηρέτησης στρατιωτικών σκοπών και όχι σωφρονιστικού ιδρύματος.
  4. Από τα παραπάνω, το επιχείρημα χρησιμοποίησης κτηριακών υποδομών καταρρίπτεται. Τα βασικά και μεγάλα κτήρια φιλοξενίας θα κατασκευαστούν εξ αρχής (όπως και αλλού).
  5. Εξυπηρετεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος;
    Όχι, η απόσταση από τους σταθμούς Ασπροπύργου και Μαγούλας είναι 5,5 χλμ.
  6. Εξυπηρετεί τις μεταγωγές και τους επισκέπτες η Αττικής οδός;
    Εν μέρει και, κυρίως, η έξοδος της Μαγούλας (στο Θριάσιο Νοσοκομείο) και ελάχιστα η έξοδος Ασπροπύργου.
  7. Εξυπηρετεί τις μεταγωγές και τους επισκέπτες η Λεωφόρος ΝΑΤΟ στην περιοχή του Ασπροπύργου;
    Ελάχιστα.
  8. Εξυπηρετεί τους επισκέπτες η Λεωφόρος Αθηνών-Κορίνθου;
    Ναι, και κυρίως μέσω του Δήμου Ελευσίνας (οδός Κυπραίου -> Θριάσιο Νοσοκομείο -> Λεωφόρος ΝΑΤΟ -> φυλακές).
  9. Η έξοδος Ασπροπύργου της Αττικής δεν εξυπηρετεί;
    Ελάχιστα. Η κίνηση δεξιά και αριστερά τής Αττικής οδού είναι δύσκολη, με πολλές διασταυρώσεις, και επικίνδυνη λόγω του ότι η περιοχή είναι βιομηχανική και υπάρχει κίνηση βαρέων οχημάτων. Θα επιλεγεί μάλλον η έξοδος της Μαγούλας.
  10. Υπάρχουν άλλες υποδομές, ώστε να προτιμηθεί η παλαιά βάση;
    Όχι. Όλα πρέπει να γίνου εξ αρχής.
  11. Υπάρχουν αρνητικά χαρακτηριστικά της θέσης της παλαιάς ΒΑΣΗΣ;
    Ναι. Λόγω του ότι λειτουργούσε RADAR είναι ελεύθερη από φυσικά εμπόδια και σε μεγάλο υψόμετρο με ιδιαίτερα μεγάλες ταχύτητες ανέμων.
  12. Θα δημιουργήσει αυξημένο οικονομικό κόστος στους επισκέπτες (συγγενείς, δικηγόρους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.);
    Ναι. Η απόσταση από το κέντρο της Αθήνας είναι 25 χλμ. Δηλαδή, 50 χλμ. Διαδρομής για κάθε επίσκεψη.
  13. Θα εξυπηρετήσει το Θριάσιο Νοσοκομείο;
    Ναι, με αναβάθμιση.
  14. Υπάρχουν άλλοι αρνητικοί λόγοι;
    Ναι. Η οδός των 5 χλμ. από τη Λεωφόρο του ΝΑΤΟ μέχρι τη βάση διέρχεται μέσα από βιομηχανική περιοχή μεγάλου μήκους, όπου η κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων είναι συχνή.
  15. Θα δημιουργηθούνε νέες δουλειές και θέσεις εργασίας λόγω των φυλακών;
    Έχουμε εδώ τόσα εργοστάσια και επιχειρήσεις, και περιμένουμε δουλειές από τις φυλακές; (εγώ δεν βλέπω από τα μάτια, θα ιδώ από τα φρύδια;) Πιθανότατα να δημιουργηθούν κάποιες επιχειρήσεις καφέ στον δρόμο. Στο χώρο των φυλακών οι αντίστοιχες επιχειρήσεις θα γίνουν από αλυσίδες ανάλογων επιχειρήσεων. Η τροφοδοσία θα γίνεται με μειοδοτικούς διαγωνισμούς, τους οποίους θα κερδίσουν μεγάλες επιχειρήσεις του τομέα.
  16. Θα εγκατασταθούν νέα δικηγορικά γραφεία σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα;
    Μάλλον όχι.
  17. Θα υπάρξουν αντιδράσεις από τους κατοίκους Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μαγούλας;
    Ναι, θα υπάρξουν. Θα υπάρξει, όμως, και συμφωνία για τη θέση από πολίτες.
  18. Ο υπερκορεσμός από επιχειρήσεις του Θριασίου Πεδίου δικαιολογεί τις φυλακές στην παλαιά βάση;
    Όχι, είναι μια επιπλέον επιχειρηματική δραστηριότητα. Η περιοχή πρέπει σιγά-σιγά να αποσυμφορίζεται. Σκεφτείτε ότι θα λειτουργήσει και ο Εμπορευματικός Σταθμός Ασπροπύργου, ο οποίος θα φέρει θέσεις εργασίας! Σε λίγο, ακόμη, θα συζητάμε για το υδατοδρόμιο και για το διαλυτήριο πλοίων, που και αυτά θα φέρουν θέσεις εργασίας!
  19. Υπάρχουν άλλοι λόγοι αποκλεισμού της συγκεκριμένης θέσης;
    Ναι, υπάρχουν. Σε πολύ μικρή απόσταση από αυτήν (20-50 μ.) διέρχεται ο ανοιχτός αγωγός ύδρευσης της Αθήνας από το τον Μόρνο. Υπάρχει, επίσης, και σε απόσταση περίπου 150-200 μ. το διυλιστήριο ύδατος της ΕΥΔΑΠ μέσω του οποίου υδρεύεται όλο το Θριάσιο Πεδίο και η Δυτική Αττική.
  20. Προστίθεται αρνητικό πρόσημο στην περιοχή;
    Ναι, λόγω της φήμης των φυλακών.
  21. Επηρεάζεται μόνο ο Δήμος Ασπροπύργου;
    Όχι, περισσότερο θα επηρεαστεί από την αυξημένη κυκλοφορία ο Δήμος Ελευσίνας και λιγότερο ο Δήμος Ασπροπύργου. Ο Ασπρόπυργος θα επηρεαστεί μόνο εκ του ότι οι φυλακές θα βρίσκονται εντός των ορίων του. Δηλαδή, εκ του ότι θα ακούγεται το «οι φυλακές Ασπροπύργου».


ΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από τους εμπλεκόμενους υπουργούς και την επιτροπή είναι το γιατί επιλέγονται θέσεις στρατοπέδων, που γι’ αυτές τα κριτήρια (για τις θέσεις και τα κτήρια) είναι τελείως διαφορετικά από εκείνα για σωφρονιστικά ιδρύματα.


Στα δελτία ειδήσεων αναφέρθηκε και η περιοχή του ΣΧΙΣΤΟΥ και ξαφνικά εξαφανίστηκε από τη θεματολογία των συζητήσεων, για την οποία θέση εντοπίζουμε τα εξής:
  1. Απαιτούνται οι ίδιες κτηριακές υποδομές με αυτές της βάσης του ΝΑΤΟ.
  2. Εξυπηρετείται άριστα από την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, Αθηνών-Λαμίας, Αττική οδό, Λεωφόρο ΝΑΤΟ, Λεωφόρο Σχιστού, Λεωφόρο Λαμπράκη.
  3. Παρουσιάζει μικρό κόστος μετακίνησης επισκεπτών.
  4. Δεν υπάρχει οπτική επαφή με τους γύρω Δήμους.
  5. Έχει κοντά του τα νοσοκομεία: Γενικό Νίκαιας, Αττικό, Θριάσιο.
  6. Δεν υπάρχει κίνδυνος στην προσπέλαση.


Όσον αφορά τα κριτήρια της επιτροπής για την επιλογή της παλαιάς βάσης ου ΝΑΤΟ:
  1. Η αξιοποίηση υπαρχόντων κτηρίων -> καταρρίφθηκε.
  2. Η εξυπηρέτηση μέσω του προαστιακού σιδηρόδρομου -> καταρρίφθηκε.
  3. Η εξυπηρέτηση μέσω της Αττικής Οδού -> καταρρίφθηκε.
  4. Η ασφάλεια για αποτροπή αποδράσεων -> καταρρίπτεται. Οι αποδράσεις λίγο σχετίζονται με τοποθεσία.
  5. Η διευκόλυνση στη μετακίνηση των υπαλλήλων -> καταρρίφθηκε.
  6. Η προσβασιμότητα από συγγενείς, δικηγόρους κ.λπ. -> καταρρίφθηκε.

Πρέπει να διερωτηθούμε και να απαντηθεί γιατί δεν προτείνονται θέσεις στην Ανατολική και Βόρεια Αττική.

Η παράταξή μας, για όλους τους παραπάνω λόγους, δεν συμφωνεί με τη μεταφορά των φυλακών Κορυδαλλού στην παλαιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο. Εκτιμούμε ότι η θέση είναι ακατάλληλη. 

«Αλλά-ζουμε ΤΩΡΑ»
Νίκος Τσίτσος
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ελευσίνας
Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός
Καθηγητής Α.Ε.Ν. Ασπροπύργου
Τηλ.: 6974813302
Email: zoumetora@gmail.com



Πηγή: https://www.dytikeattiki.gr
Share on Google Plus
Από το Blogger.