Κορωνοϊός -Οδηγός για δημοσίους υπαλλήλους: Τι ισχύει για την αναστολή αδείας, τις επιτάξεις και τη μισθοδοσία

Aυτά είναι τα δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων κατά το διάστημα λήψης μέτρων για τον κορωνοϊό / Φωτογραφία: INTIME NEWS

Εναν αναλυτικό οδηγό εργασίας, για τους δημοσίους υπαλλήλους, αναφορικά με μέτρα που λαμβάνονται για τον κορωνοϊό παρουσιάζει στο iefimerida.gr ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος.

Υστερα από τις οδηγίες για τα δικαιώματα των εργαζομένων και τις υποχρεώσεις των εργοδοτών κατά τη διάρκεια της έξαρσης του κορωνοϊου, ο κ. Καρούζος παραθέτει την τετραλογία για τα δικαιώματα -καθώς και τις υποχρεώσεις- των δημοσίων υπαλλήλων.

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση, από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 εξέδωσε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, στην οποία περιγράφονται αναλυτικά όλα τα μέτρα που δύναται να τεθούν σε ισχύ για την καταπολέμηση της επιδημικής κρίσης του κορωνοϊού.

Κορωνοϊός: Η τετραλογία για τους δημοσίους υπαλλήλους
Ακολουθεί ο οδηγός τεσσάρων σημείων του εργατολόγου Γιάννη Καρούζου για τους δημοσίους υπαλλήλους και τα μέτρα που λαμβάνονται για τον κορωνοϊό:

ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΗ Η ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΜΟΥ Ή Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΡΕΠΟ ΜΟΥ;

Επιτρέπεται να μην χορηγείται, να περιορίζεται ή να ανακαλείται η κανονική άδεια προκειμένου να αντιμετωπιστούν έκτακτες ανάγκες της υπηρεσίας, μετά όμως από έγκριση του οργάνου που προΐσταται εκείνου το οποίο είναι αρμόδιο για τη χορήγηση της άδειας. Αν τέτοιο όργανο δεν υπάρχει, αποφασίζει το αρμόδιο για τη χορήγηση της άδειας όργανο. Επομένως, ιδίως για το νοσηλευτικό – παραϊατρικό και ιατρικό προσωπικό, ενόψει της έκτακτης ανάγκης για την προστασία της δημόσιας υγείας, είναι νόμιμη η αναστολή των αδειών του.
Επισημαίνεται ότι η άδεια που δεν χορηγήθηκε κατ` εφαρμογή των ανωτέρω, χορηγείται υποχρεωτικά το επόμενο έτος.

Στον αντίποδα, δεν επιτρέπεται και είναι καθόλα παράνομη η περικοπή των «ρεπό» των συγκεκριμένων δημοσίων υπαλλήλων, υποχρεώνοντάς τους να παρέχουν υπηρεσίες αντί για πέντε ημέρες εβδομαδιαίως, έξι ή ακόμα και επτά.

2. ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΣ Ο ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΘΕΣΗΣ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΜΟΥ ΑΔΕΙΑ;

Ένα σοβαρό, με πρακτικές συνέπειες ερώτημα που έχει αναδειχθεί είναι αν δύναται το όργανο που προΐσταται και διοικεί ΝΠΔΔ, ή ο διοικητής ανεξάρτητης αρχής, να συμψηφίσει από τις ημέρες κανονικής άδειας του υπαλλήλου, εκείνες, κατά τις οποίες ο τελευταίος τεθεί σε καραντίνα, λόγω εμφάνισης συμπτωμάτων ή ταξιδιού στις επίμαχες χώρες τις Κίνας ή Ιταλίας.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Υπαλληλικού Κώδικα, η υπηρεσία, στην οποία ανήκει ο υπάλληλος, χορηγεί υποχρεωτικά σε αυτόν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο κάθε έτους την κανονική άδεια που δικαιούται και αν ακόμα δεν την ζητήσει. Τονίζεται δε, ότι από την αιτιολογική έκθεση προκύπτει ότι ο προστατευτικός σκοπός της κανονικής άδειας, είναι η ανάπαυση του υπαλλήλου, η βελτίωση της αποδοτικότητάς του, επενεργώντας ευεργετικά τόσο στα συμφέροντα της υπηρεσίας όσο και του υπαλλήλου. Μάλιστα, άρνηση της υπηρεσίας να χορηγήσει κανονική άδεια στον υπάλληλό της, συνιστά παράνομη ενέργεια της υπηρεσίας, για την οποία τα διοικητικά δικαστήρια, έχουν επιδικάσει αποζημίωση στους τελευταίους.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, συμπεραίνεται ότι, απόφαση δημόσιας υπηρεσίας, η οποία αφενός θα θέτει υπαλλήλους που έχουν ταξιδέψει σε Κίνα ή Ιταλία, σε καραντίνα, υποχρεώνοντας τους σε αποχή από την υπηρεσία τους, αφετέρου όμως, θα συμψηφίζει τις ανωτέρω ημέρες απουσίας του υπαλλήλου με τις ημέρες κανονικής άδειας του, περικόπτοντας ουσιαστικά την τελευταία, είναι παράνομη, σε σφοδρή αντίθεση με τα κατοχυρωμένα δικαιώματα δημοσίων υπαλλήλων.

Πηγή - Αναδημοσίευση: iefimerida.gr 
Share on Google Plus

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Από το Blogger.